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 Patch 4.0.1 und und wie es weiter geht

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Ianitor
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Ianitor


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BeitragThema: Patch 4.0.1 und und wie es weiter geht   Patch 4.0.1 und und wie es weiter geht EmptySo Sep 12, 2010 1:35 pm

Auf www.wowszene.de ist zu lesen, das ab heute der Patch 4.0.1 auf den Testrealms aktiv ist. Mit diesem Patch werden die neuen Talente aus Cata erscheinen und noch viel mehr.

Viel Spass

_____________________

Hier das was auf WoW-Szene.de zu lesen ist:

Ich hatte ja vor einer weile schon einmal erzählt, dass Cataclysm anders als WotLK in mehreren Phasen kommen wird. Erst kommt ein Patch ohne die Veränderungen in der alten Welt aber wie immer mit den geänderten Talenten etc. Dieser Patch ist nun auf den Testrealms aktiv und trägt den Namen Patch 4.0.1!

Ich gehe persönlich von einer Veröffentlichung dieses Patches ca. am 20.10 aus. Die Server sind Talente mäßig auf demselben Stand wie die Cataclysm Beta! Also hat jeder der gern die neuen Talente austesten möchte jetzt die Möglichkeit dazu.

- Neue Talente sind enthalten!
- Glyphen, auf dem momentanen Stand der Beta sind enthalten!
- Neue Rassen Kombinationen kann man scheinbar schon auswählen (hier bin ich allerdings unsicher)
- Alle Änderungen an der Welt sind NICHT enthalten (Gebiete, Quests etc.)
- Wir können uns vermutlich auf weitere Pre Events mit diesem Patch freuen.

Eventuell werde ich auch einen Beta Watch zu diesem PTR veranstalten. Allerdings benötige ich dafür einen NICHT Beta Account.

Ein Nerf der Bosse wie zur BC Zeit ist im Moment nicht angedacht!


The latest patch notes can always be found at http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/
The latest test realm patch notes can always be found at http://www.worldofwarcraft.com/patchnotes/test-realm-patchnotes.html

    General

  • Copied Test Realm characters are not copied with their achievement history in order to better facilitate the character copy process.


    Classes: General

  • Many class talents, spells, and abilities have been overhauled, added, or removed.
  • All spell and ability tooltips will now display damage averages rather than minimum and maximum damage potential. This feature is on by default but can be changed via the Display settings under User Interface options.
  • Ammo has been removed from the game.
  • The character levels at which classes gain new spells and abilities have changed.
  • Many item and class stats have been changed or removed.
  • Rage has been normalized.
  • Spells and abilities no longer have multiple ranks and now scale with character level.
  • Talent trees have been altered. All player talent specializations have been reset, allowing for free re-specialization.
    • Each specialization has been reduced to a 31-point talent tree.
    • Players will now get a total of 41 talent points to spend.
    • Players will be asked to choose a specialization at level 10. Doing so will result in the unlocking of a spell or ability unique to that specialization, as well as one or more passive bonuses.
    • Once a talent specialization has been chosen, players may only place points in the primary tree until at least 31 points have been spent there.
    • The initial announcement regarding these talent tree changes can be found on our Cataclysm forum: http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=25626290449&sid=1


    Death Knights

  • A dedicated tanking tree (Blood) has been implemented.
  • The effects of Blood Presence and Frost Presence have been exchanged.
  • The way in which runes recharge has changed.


    Druids

  • A new Eclipse mechanic has been added for druids.


    Hunters

  • Five pets can now be stored with the hunter at all times. Any one of these five pets can be summoned via the Call Pet ability.
  • Focus has replaced mana as a new resource.
  • Hunters now start with a pet at level 1.
  • The Stable will now store 20 pets. If a pet is moved into the Stable, its talents are wiped.


    Mages

  • There is now a new spell fly-out UI feature for mage portals. Clicking on the Teleport or Portal buttons will expand the list of choices available.


    Paladins

  • Paladins now have a new resource bar.


    Warlocks

  • There is now a new spell fly-out UI feature for warlock pets. Clicking on this single button will open up the list of available pets to summon.
  • Soul Shards have been removed from the game as items. Instead, they now exist as a resource system necessary for using, or altering the mechanics of certain spells.


    Items

  • Resilience no longer reduces the chance a player will be critically hit by an opponent.
  • Durability: cloth, leather, and mail now have as many points of durability as plate, making the repair cost on death much closer to equal for all classes.


    Professions

  • The glyph system has been updated to now feature three different types of glyphs. Many class glyphs have been added, altered, or moved to different glyph types.


    User Interface

  • Spell Alerts have been added to notify players when procs on select spells and abilities occur. A visual notification will display around the character and the activated ability will be highlighted on the action bar.
  • The Arena Teams pane has been improved.
  • The Character pane has been redesigned. Character stats can now be shown or hidden via the Show All Details/Hide All Details button on the bottom left. When shown, all character stats will be visible in a window to the right of the pane. Stat sections can be reorganized by clicking and dragging them up or down the pane.
  • The Professions panes now have more filtering and search functionality, as well as buttons to easily link recipes in the chat frame.
  • A Professions screen has been added to the Spellbook to better display the details of a character's primary and secondary professions.
  • Many of the yellow System Messages that would display in the chat frame when leveling up have been removed.
  • New text animations now alert players as they level up, also providing information on when new talents, spells and abilities are available.
  • Professions and Class Trainers windows have been altered to more clearly display available and upcoming purchases.
  • New Raid frames are now. They can also be used in place of the standard 5-player party interface via the User Interface options.
  • The Spellbook interface has been improved for greater ease-of-use and visual appeal.
  • For additional notes on Lua and XML changes please visit the UI & Macros Forum: http://forums.worldofwarcraft.com/board.html?sid=1&forumId=11114


Zuletzt von Ianitor am So Sep 19, 2010 1:32 pm bearbeitet; insgesamt 1-mal bearbeitet
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BeitragThema: Re: Patch 4.0.1 und und wie es weiter geht   Patch 4.0.1 und und wie es weiter geht EmptyFr Sep 17, 2010 2:33 pm

Ich möchte euch hier mal noch den Fahrplan posten, den sich Blizz so vorstellt.
So könnt ihr auch sehen was euch noch erwartet, bevor Cata erscheint.


Patch 4.0.1 (erscheint mehrere Wochen vor Cataclysm)
  • Neuer Launcher
  • Klassenänderungen
  • Attributänderungen
  • Talentbaumüberarbeitungen
  • Glyphenanpassungen
  • Modifikation (Reforging)
  • Beherrschungswertung (Mastery, obgleich das System ohne Cataclysm noch nicht genutzt werden kann)
  • 310% Fluggeschwindigkeit für alle Flugmounts, sofern Ihr eines mit dieser Geschwindigkeit besitzt


Patch 4.0.3 (erscheint kurz vor der Veröffentlichung von Cataclysm)
  • Cataclysm-Cinematic und Login-Screen
  • Überarbeitete Classic-WoW-Zonen (Kalimdor und Östliche Königreiche)
  • Neue Rassen-Klassenkombinationen für bereits bestehende Völker
  • Grafikanpassungen (Liquidsystem etc.)


WoW: Cataclysm
  • Maximalstufe 85
  • Maximalstufe der Berufe 525
  • Goblins und Worgen inklusive ihrer Startgebiete
  • Zonen, Instanzen, Schlachtzugs-Dungeons für Spieler ab Stufe 80
  • Neue Schlachtfelder
  • Gewertete Schlachtfelder
  • Gildenleveln und –Achievements
  • Fliegen in Kalimdor und in den Östlichen Königreichen
  • Archäologie

Quelle: http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=26726037173&sid=1&pageNo=2#20

Hoffe damit konnte ich einigen helfen, die sich gefragt haben, was Blizz genau mit den Patchen vor hat.


greez

Ian
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BeitragThema: Re: Patch 4.0.1 und und wie es weiter geht   Patch 4.0.1 und und wie es weiter geht EmptyFr Sep 17, 2010 6:13 pm

Hey ihr wenn euch was interessiert und ihr bilder haben wollt könnt ihr gerne was sagen zb. Der launcher ist klasse ich find ihn spitze !

Gilneas ist ok :-) die questst sind sehr leicht und wenn die latzenz probleme nocht wären wäre es leichter! Also wenn ihr was sehn wollt herr mit den vorschlägen
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Ianitor
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BeitragThema: Re: Patch 4.0.1 und und wie es weiter geht   Patch 4.0.1 und und wie es weiter geht EmptyDi Okt 05, 2010 2:28 pm

Da der Release von Patch 4.0.1 kurz befor steht (warscheinlich am 13.10) hat Vanion (wowszene.de) nochmal das meiste in bewegte Bilder zusammen gefasst.

Hier könnt ihr die meisten Änderungen sehen, die auf uns zu kommen werden.

Viel Spass.